четвъртък, април 12, 2012

Апостолът нещо се кадафи


Спомняте ли си Кадафито, драги пиячи? Онова Кадафи дето управляваше Либия като едноличен диктатор, ограби труда на милиони либийци и съсипа бъдещето на децата им? Да, същото онова Кадафи с мътен пиянски и мръсен похотлив поглед дето се беше заобиколило с млади охранителки.

Няма го вече това Кадафи. Опаткаха го неговите си хора. Може и да го е заслужавал, може и да не е. Аз лично бих искал да го видя на съд, да потрепери малко по-дълго, също както Саддам трепереше. Не ми хареса тая работа с показния разстрел. Но пък, станалото станало, Бог си знае работата, Той ще накаже когото трябва, и пак Неговата воля ще бъде.

Та това Кадафи, като го заловили и започнали да го водят към мястото на екзекуцията, се разтреперало от страх. Ъхъ, същото това Кадафи дето по телевизията се тупкаше в гърдите как ще се бие до последна капка кръв, и ще смаже противниците. И взело да се моли на онези, които го пленили, "Аман-заман бе, братко, какво съм ти направил лично на теб? Лично на теб, кажи ми, с какво съм те ощетил?" Така де, Кадафито само си е стоял в двореца и си е раздавал заповеди. Никога не е отивал в къщите на хората да им "направи нещо лично." Какъв им е проблемът?

Кадафито не е единственият, който се е кадафил така. Саддам Хюсеин, и той нали си беше кротък, нищо не е правил на никого лично, само си е стоял в двореца и само е давал заповеди и е лъгал цялата нация и ги е обгазявал и пращал в затвори и изтезавал даже и малко деца (ама не той лично, да е ясно), и той на процеса против него се изкадафи и попита съдиите: "Ама на вас лично какво съм ви направил?" Същият въпрос зададе към съдиите си и друг невинен диктатор, който нищо на никого лично не е направил, Николае Чаушеску. И той се чудеше невинно като блондинка във виц, "Ама какво съм ви направил лично на вас?" Даже и Тодор Живков, дето не го заплашваше никаква смърт, не изтърва възможността да се покадафи пред широката българска общественост като каза, "Аз на никого лично никакво зло не съм направил." С една дума, кадафят се диктаторите и кандидат-диктаторите, да пушек се вдига. Даже и Героичната Поставка за Ордени Херман Гьоринг се е кадафил пред съда в Нюрнберг.

Тези дни научихме, драги пиячи, че Героичната Грамофонна Плоча за Празни Бомбастични Лозунги Апостол Бакалов също можел да се кадафи. И то се кадафи с класа, както и Кадафито не може да се изкадафи. Натиснали са го Апостола обикновени прости хорица, които са били подлъгани от неговите претенции за апостолство и откровения, както и от неговите обещания за "инвестиции" и "печалби" и "проекти." Нали е обещал да "поеме пълна духовна отговорност" за това, което е правил и е казвал. Аз още по-рано казах, че неговата "пълна духовна отговорност" е пълна мъгла. Но тези обикновени хорица, които искрено са искали да следват Бога, но без да имат достатъчно познание са се завлекли от смелите изхвърляния на "Бащата на Нацията," сега откриват, че са били измамени. И го държат отговорен. Пълно отговорен, нали така той самият е казал.

Но ще имат да вземат. Онзи ден Апостолът им показа, че умее добре изкуството на кадафа по-добре от всеки друг. Накадафи ги здраво всичките, като им зададе очевидния кадаф: "На теб лично какво съм ти направил?" А така, да видят хубаво ли е. Да се чудят сега и да се учат как човек може да се бие в гърдите, че поема пълна духовна отговорност, и като дойде момента, когато му трябва да се кадафи, го прави с класа, каквато и Кадафито я нямаше. Така се прави: Когато те хвалят и благодарят, поемаш отговорността. Като ти дават пари, и тях ги поемаш, нищо че нищо лично не си направил за да ги заслужиш. Абе въобще, изгода ли е, поемаш я, каквато и да е тя. Но като усетиш жегата по кърмата, веднага се кадафиш: "Чакай бе, какво лично съм ти направил?"

В този смисъл, драги пиячи, Апостолът е като страхливо момченце, чиято топка е счупила нечий прозорец: "Ама аз не съм го счупил, даже с ръка не съм го пипвал! Тя топката го счупи! Аз я ритнах, ама не нося никаква отговорност за това накъде е отишла!" Така и Апостолът, той не носи никаква отговорност какво е станало с хората в резултат на неговата "пълна духовна отговорност." Да бе, послушали го, дали си парите за "проекти," дали си парите за "библейски училища," човекът взел парите и сега даже не вижда.

Аз трябва да се науча да се кадафя като Апостола, драги пиячи. Ако някой се оплаче от питиетата, аз ще казвам, "То това си е между теб и питието, аз какво съм ти направил лично?" Ако някой каже, че му харесват питиетата, ще се бия в гърдите до прималяване, "Да, това са моите питиета!"

Ама няма да стане. Не ме бива да се кадафя. Аз си поемам всякаква отговорност, и положителна, и отрицателна. Затова не съм я докарал до положението на Апостола. Ама нейсе.

Няма коментари: