четвъртък, септември 13, 2007

Приказка

Приказка

Един стопанин насадил си лозе,
от пръчки скъпи, чисти и отбрани,
оградил го с ров дълбок и грозен,
а платил го с кръстните си рани.

Бил грижовен, пръчките подрязвал --
да не пръскат сок в листа странични,
копал, поливал и не се отказвал,
от болнави, криви и различни.

И започнали да дават чакан плод --
зрял, претрупан, чист и ароматен,
в следствие на подареният живот,
от своят Земеделец благодатен.

Дал лозето си на обучени слуги,
заминал уж, но тъй наблизко бил --
имал враг със изпочупени роги,
но богат и с речник обигран и мил.

И той нехайните слуги подучил
и парник лъскав в лозето дигнали,
на бързо земеделство ги обучил:
"Без труд -- им казал -- той е за хамали!".

Вън от парника на вятър, слънце, студ,
пръчките растяли груби и бодливи,
а вътре -- шуми, с тук-там плод надут,
от нитрати евтини и "грижи" криви.

А рогатият от земеделците изкупвал,
пръчки изхабени и в мазето ги затварял
и съдружниците си с блага отрупвал,
а с огън външните лози обгарял.

На тази тъжна приказка какъв е края?
И наема ли се някой да ми отговори?
Печат за ада имаш ли, или за рая?
С подкупните Исус какво ще стори?

25. 03. 2007 г. Прага, Мустек



Стон

Къде е Царството Ми на Земята,
когато имате любов,
към "благостите" на змията
и глухи сте за Моят зов?

Кои са Моите избрани,
защо се скитат пак без дом,
а в Моят дом кибичат врани
и способстват към погром?

Кога сърцето Ми ридае,
или ликувам за спасен живот?
Да каже, който днеска знае
и Ми покаже своят плод!

Милост искам, жертви -- не
и нови мехове, не норми,
в кого видяхте Ме поне,
без вашите си униформи?

И всички искате да се завърна,
втори път, а първият проспахте,
дори очаквате да ви прегърна,
но свирих ви, а не играхте!

Изневерихте Ми стотици пъти
и пак сте нагли в повторения,
прощавах ви хиляда пъти,
пред кръст избрахте подобрения!

Сърцето Ми кърви по вас,
коравовратни и коварни хора,
насъбрали сте си светски квас,
а мръщите се на позора!

Къде е Царството ми на земята,
ако не във братската любов
и кой за Мен срещу змията,
ще скочи, за смъртта готов?

13. 10. 2006 г.
Прага

Няма коментари: