понеделник, август 27, 2007

Биографично 1,2 и 3


Биографично

Остаряваш ли, приятелю?
Събирал си за Неговото Царство!
Благославяй го, Създателю --
да заяква във "бунтарство"!

Одъртяваш ли, предателю?
Срути ли се твойто царство?
Въздавай му, Създателю,
за продадено другарство!

Ех, остаряваме, приятелю --
на път за Неговото Царство,
остаряваме, Създателю --
свободни в Твоето "Бунтарство"!

06. 08. 2007 г.
Прага

Биографично 2

Натровени сме от амвонните маймунки,
със псевдо-плътските духовности
и претръпнали от светските сапунки,
за супермени с надспособности!

Това сме в нашето съвремие,
заглъхнали от глупости безброй,
натискани към овче поведение,
в бездушно-униформен строй!

И полекичка в борбата за пари
и подсигуреност за децата,
се смаляваме до купчинка искри,
от огън пепелящ тъмата!

Чуй ме -- в нашто поколение,
осъзнаваме или неподозираме,
сме за цял живот явление
и околните си р(д)еформираме!

Не е ли земното ти престояване,
мозайка от засегнати животи,
сериал от мир и устояване
и чупене на сложени хомоти?

И думите ти имат сила,
делата щом ги потвърждават,
молитвите ти са закрила
и гинещи души спасяват!

Стани, свети дете на Бога,
ела в редиците -- до нас
и нажежи ме с твоят огън,
за да пари моят глас!

12. 08. 2007 г.
Прага

Биографично 3

Мнозина са туристите призвани,
сезонно вкусващи, че Бог е благ,
но малцина посветените избрани,
прекрачили училищният праг!

И упорито всеки ден отказваме,
да умрем за себе си -- с цитати,
от девет планини доказваме,
че Бог обича тарикати!

С нашто либерално църквиянство,
разкиснато от светските бози,
с бетон от свръхдоктринианство,
клоним към стадото с кози!

Изнудваме Го със моления
и опозоряваме Го със дела,
подкупваме Го със хваления
и крием се зад тленните тела!

И така с насмешлив непукизъм,
сме само консуматори със Нужди,
оправдаващи некастрен егоизъм
и на Бог изглеждаме Му ... чужди...

15. 08. 2007 г.
Прага

10 коментара:

Анонимен каза...

Todor - OFF - изключен, стани ON - включен в Царството на Христос и заобичай всички светии с техните недостатъци.

Ако станиш само изобличител, не си градивен. Не забравяй, че това което изобличаваш, първо то ще те атакува и тества.

Ако изобличаваш, но не показваш изходен път, ти си чисто и просто само обвинител.

URAGANNNN каза...

Аз мойто момче, за да го напиша, значи съм го минал вече:) стига ми прилага стандартно-закостеняли методи-изходен път и ала бала 5 парцала, ами си попрочети малко в посланието към Евреите кои хора избличава Господ-които обича или които не обича:) мноо си религиозен явно......

URAGANNNN каза...

И за да съградиш нещо, първо треа да разчистиш терена от старите боклуци:)

Изходният път се намира ВЪТРЕ във изобличението:) имаш ли очи да го видиш?

Анонимен каза...

Абе велики "християнино", "праведнико" напиши някое стихотворение, което да разкрие красотата на Христос. Стига си ми правил творчество на гърба на другите.

Напиши нещо по-различно от това, което с години сме чували: че християните в БГ са мъртви, кози, религиозни църкви, религиозни лидери, лицемери и т.н. То всеки може да пише "ИЗОБЛИЧИВИ СТИХОТВОРЕНИЯ". Напиши нещо красиво, което да влезе в сърцата на хората и да им даде живот.

То само от изобличения "моето момче" - (голям език употребяваш) се закоравява, пък и в Словото го пиши.

Когато изобличението носи живот, това за което казваш от "вътре" ще се съживи.

Кога за последно си се молил, пости и ходатайствал в любов за светиите в БГ-църквата? Стиховете ти показват точно обратно.

Чувал ли си това някога в живота си, че Истината се движи с Благодат(Иоан 1:14). защото истина без благодат убива, и обратно благодат без истина е фалш.

Изобличението, което е истина, трябва да се движи с благодат. не е достатъчно само да ми казваш в стихотворна религиозна форма факти, които и самите светии знаят.

Пражки празнословецо!

Върни се в БГ и започни да служиш на Бог, и тогава ще те видя да ли ще ти е лесно да пишеш стихчета, за които само OFF-a и 100-ов те хвалят.

Нарочно ти пиша в този стил, а и мога по-лошо, защото ти си избрал да водиш такъв вид комуникация не само с мен но и с всички за които пишеш в твоето "Велико" творчество.

В интерес на истината трудно ми е да водя такъв вид комуникация но съм решен продължа щом продължаваш така да изобличаваш наляво и дясно. Реших теб да те изобличавам пък да те видя и изпитам колко си смирен.

може би пък от Ур...н да станеш бриз... на живот!

Анонимен каза...

мазния off вика на ур...н, че стиховете му били пророчески.

Mitko Todor-off каза...

Отново оживена дискусия - радост за келнера Тодор-офф. Само дето претенциите на кибиците - големи, а бакшиша - нищожен. Но, и на това съм доволен.

Нека поясня, че някои кибици (анонимни, де) не могат да схванат, че Тодор-офф и Ураганнн са 2 различни личности. На мен лично ми е много драго, че ме отъждествяват с Ураганнн, и това го считам за единствения бакшо от страна на кибиците.

И така, драги кибици, признавам, че съм мазен. Мазен съм главно по 2 причини. 1, з/о имам някакво(колкото и скромно да е) помазание. И 2, з/о наливам в раните на ближните си масло и вино.

Относно поезията на Станимир - Ураган. Харесва ми. Кара ме да се замисля и променя живота си. И ме обогатява с образността си и аналогиите си. Това е то, истинска кръчме-роформаторска лирика!

Хубаво е, че споделяте какво чувствате. Тъй както се очерта, има както силно лоби срещу поезията на Ураган, така и друго, в нейна подкрепа. И това е един от прознаците, че е пророческа - прави нещата контрастни и кара слушателите / читателите да заемат някаква позиция. Ясна позиция - да, да или не, не.

Ако критиките с/у Ураган и творбите му бяха основателни и смислени, бих отделил време да ги оборвам. Ама на такива "дълбокомислени" доводи като " Пражки празнословецо!

Върни се в БГ и започни да служиш на Бог, и тогава ще те видя да ли ще ти е лесно да пишеш стихчета, за които само OFF-a и 100-ов те хвалят" и лекцийката по стихоплетство на Влади...к'во да кажеш? Освен, че пред очите ти се изпълняват Пр. 15:2б и 15:14б.

И така, драги кибици - разбирам ви, съчувствам ви, но... не мога да ви помогна. Помогнете си сами - направете си анти-ураган сайтове/ блогове, и там го громете. Или пък, просто не го четете.

А може и да охладите горещите си чувства към Ураган с една - две невиртуални бири.

Вижте само колко "изходни пътища" от пререканията с колегата Ураган ви показах! Айде, до скоро, че стана време да затваряме заведението.

Анонимен каза...

Ураган е скучен и нахален. Този блог се првърна в помиярник.

URAGANNNN каза...

Ми моето момче:) щото ту много се рязкаш, затова така ти говоря, сякаш твоите препоръки в първия коментар, са висшето духовно откровение, което аз селянинът не съм дори помислял че съществува-изходен път и тнт, та къде е цитатчето за изходният път да се уточним? Свързано ли е по някакъв начин с ИЗОБЛИЧЕНИЕ? Не, мойто момче, свързано е с ИЗПИТАНИЕТО което Бог позволява в живота ни:) ИЗПИТАНИЕ, изпит тест, няма общо с ИЗОБЛИЧЕНИЕ, изобличението е твърдо слово към закоравели сърца отбили се от пътя:) твърдо за да строши черупки и стени:) изпитанието е тест в трудности, водещо до опитност и зряла вяра.Изпитанието е за хора наред с Бога изобличението е за хора ходещи между два пътя:).

Айде продължавай в същият стил:) за видим до колко ще ти позволи религиозността ти :))))

Истина без благодат убивала? брех кво нещо:) и какво убива ако не е тайна? Егоизма на старото себе или нещо в новият човек:)ТИ непразнословецо ся ми кажи, какви са реакциите на новият човек,1.При изобличение. 2. при обвинение и осъждение. 3. при несправедлива критика. Айде-имаш възможност да напишеш някой хуманистичен бисер:)))

Къде е красотата на Христос?

С години сме слушали евтини бози за Христос, които доведоха до крив образ на Спасителя в християнският ум:) е, аз пиша против точно точ крив образ:) и нарочно ползвам такива провокиращи изрази, за да може всеки да подскочи и да реши от кои е със реакцията си, вярно отразяваща скритите мотиви в сърцето му:) Вчера четох от Кука тва онова за Исус-как е говорил:) а те се късаха от завист и яд:) Мдддда, не е лесна да си фарисеин:) с тая ряазлика че тогавашните фарисеи вярваха в закона иМойсей а сегашните в Исус и църквата като заместник на Исус:)голям напредък няма що:)


Хей!

Спомням си за Божията милост,
как ме намери в онзи ден,
затънал в мерзости и гнилост,
самотен, смачкан и студен!

Потръпвам при вида на Любовта,
към мен изливаща Спасение,
цифри за цената на Кръвта,
не намирам -- само преклонение!

Заклан бе Агнецът -- за мен,
за теб, за всички живи хора,
разпнаха Го -- фалшиво обвинен,
изпълниха предсказаното в Тора!

Възкръсна Той, смъртта умря,
по-жив е днес от всички живи,
при мен разтърсващо ме спря,
разкрил пътеките ми криви!

Обичам Го, а Любовта Му е Живот --
гейзери разкъсващи пустините,
двуостър Меч, сечащ хомот
и Вятър носещ през годините!

Кога на Любовта Му ще откликнеш?
Кога ще хвърлиш плитките лъжи?
Кога Създателят си ще обикнеш?
Кога, сърце, не чувам те, кажи!

11. 05. 2007 г.
Прага


Невъзможен

Моят път е неравен и труден
и пълен със клопки мълчащи
и затва съм трезвен и буден
и с кубинки за змиите пълзящи!

Всеки ден отхвърлям илюзии,
за светски успехи и слава,
посред хора цели в контузии,
от на мамона сопата здрава!

Балансирам между грижи и нужди,
хляб насъщен и дух обновен,
плащам сметки, а разкошества чужди,
приемам хладно, в Теб нажежен!

Изследвам зад канони гранични,
кое какво е и защо е така
и вземам мерки практични,
за клишета от втора ръка!

Отсъждам между хиляди мнения,
според ръста, който Ти си ми дал,
за да вземам кръстопътни решения,
без да бъда изсъхнал парцал!

Бастисвам демонични капризи,
вкоренени в естеството от плът
и раздавам си вторите ризи,
на ближни стоящи без път!

Моят път е интересен и чуден,
защото Ти крепиш ме, о, Боже,
аз заспивам, Ти Си винаги буден...
...Без кръвта Ти е той невъзможен!

30. 08. 2006 г.
Прага

Чуй ме!

Отпушвай извора Си в мен
и нека блика светлина
и всяка нощ да стане ден,
без скърби, болка и вина!

Взривявай гордите скали
и направи ме ситен пясък,
напой ме с Твоите вълни,
измий сърцето ми до блясък!

Разкъртвай каменни места,
със Себе Си засей ме трайно,
за Разпнатият Син вестта,
да умножава се безкрайно!

Отнеси и кухите стени,
изгаряй неугодна плява,
извикай в мойте дълбини,
налей бетон в основа здрава!

Прострелвай плътските мечти,
в надмеността на моят ум,
просветли ме кой си ТИ,
изпълвай ме със боен шум!

Избухвай в гейзери през мен
и нека тътне свободата,
към всички стенещи във плен,
из мрежите на сатаната!

30. 09. 2006 г.
Прага


:))))))))))))))))))))))))))


Не си ти човекът който ще реши какво ще пиша и какво и къде ще пускам:)
Имаш си мишка-кликай някъде другаде:) недей ми кибичи тука с хуманистичниа си поглед:)

Анонимен каза...

Ураган, нека си лаят завистниците - Бог ти е дал невероятен талант да пишеш!
Воден дух от дир-а :-)

URAGANNNN каза...

мерси мерси:) както е казал поета: Вече съм със диагноза,
сложена от специалисти,
по "Набожната наркоза",
със главици обемисти.