четвъртък, ноември 15, 2007

Панти и дъски


Панти и дъски

Ключът е част от механизма --
просто "щрак" -- спокоен сън,
така и пастор от църквизма --
просто "клъц" и си отвън!

Който прави механизма,
той и ключовете слага,
това важи и за църквизма --
тук и шперцът не помага!

Вратата се затваря и отваря,
щом някой ключа завърти
и този някой е "ключаря",
а никои сме аз и ти!

Понастоящем има две врати --
Едната е Исус Христос --
Той за всички нас плати,
за да няма "членски внос"!

Другата е "Църквата Христова" --
пред или пък зад Вратата,
с брава винаги готова,
за нещо "да спаси душата"!

Не се ядосвай на ключа --
той е част от механизма,
внимавай с доста пасторя,
че слуги са на църквизма!

Смелост трябва ти -- със сила,
изкърти платената врата,
достъпът до Бог закрила
и влез през Живата Врата!

15. 11. 2007 г.
Прага
... Но горко вам книжници и фарисеи, лицемери,
защото
затваряте Небесното Царство пред човеците,
понеже сами вие не влизате,
нито влизащите оставяте да влязат...

Евангелие от Матея 23 глава, 13 стих.

7 коментара:

Анонимен каза...

Здравей, Станимире!
Много ми е интересно точно как си повярвал в Бог и каква е опитността ти с църквианството,която те е подтикнала да пишеш такива произведения.Не мога да не забележа,че ти искрено обичаш Бог,и искренно се отвращаваш от неща, които си видял..
Какво си видял? Наистина искам да разбера твоята позиция, в нея със сигурност има основателни причини.
За да е по-ясно защо те питам това, нека ти кажа, че аз също съм видяла твърде много гадни неща в църквианството и, че ако това беше цялата картина, никога не бих била част от църква.Просто мен Бог ме намери, без никой човек, после дойдоха и приятелите вярващи, и чак после станах част от църква- там видях доста неадекватни неща, и за съжаление, открих че съществува война между различни вярващи, лидери и църкви..Това ме нарани дълбоко.В този момент просто щях да им кажа на всички да си гледат работата и да се разгранича от всякакви църкви, лидери и прочие..Щях, но видях един лидер, когото всички плюеха и който не им отвръщаше, не водеше тази война, напротив- беше готов да помогне или да работи със някои от същите онези, които го плюеха.
Без увъртания- това беше п-р Георги Бакалов.Аз бях спасена от 2-3 месеца, животът ми беше абсолютна каша,бях на дъното според всеки стандарт. Започнах да прилагам нещата, които чувах от този п-р, макар и да бях в друг град и да не бях в църква Прелом.
Скоро разбрах, че работят! Освен това посланието на този човек ме водеше не към "обожание" на неговата персона, не ми предлагаше да ми плати сметката, така да се каже, нито ме утешаваше, че Бог някак си ще ми оправи живота(ако е рекъл..)Напротив- предизвика ме да приложа вярата си и да запретна ръкави, да поема отговорност за живота си и какъв ще бъде той.Предизвика ме да търся Бог и да се науча да бъда водена от Него, да чувам Неговия глас и да се покорявам,да търся близостта Му,като знам, че Той ме е приел наистина..Благодарение на служението на апостол Георги открих колко сладък Баща е Бог, колко е верен..В лицето на апостол Георги открих духовен баща, който запълни мястото на липсващия ми физически баща.До 21-та си година най-голямата болка в мен винаги е била липсата на баща, не знам дали можеш да си го представиш, но беше почти физическа болка..Като изключим и подигравките на други деца и презрението от обществото, че съм без баща...
И апостол Георги( както и п-р Емил, п-р Калоян,п-р Уанда)заеха мястото на родителството, което никога не бях получила.Те са били до мен във всичките трудности, през които съм минала до сега, били са до мен с подкрепата си, любовта си, съвета си..
Сега- почти 7години след като приех Христос, аз познавам Бог като най-прекрасния Татко, който би могъл да съществува, животът ми не е каша,аз съм успешна и ЗНАМ, че съм дъщеря, обичана дъщеря, дори да правя понякога крейзи неща, да греша, пак съм уверена в любовта на моят Небесен Татко и на моите духовни родители. Тази любов промени живота ми!
Това е тази част от картината, заради която не заклеймих всички цъкви и днес съм част от Прелом, но не като член, а като дъщеря.
Знаеш ли защо ти пиша всичко това?
Защото ме боли някой, особено някой който не е видял тази част от картината и НЕ познава хора като ап.Георги, да говори гадости по техен адрес.
Запознах се с твоите произведения, понеже и аз пиша и стихове, рисувам и можах да видя истински талант, но отровен с горчилка.За разлика от г-н 100-именов- там нито талант виждам, нито сянка от такъв, колкото и награди и признания да има иначе.
Видях и че явно ти наистина обичаш Бог, поне така ми се стори..
За това ми се прииска да ти покажа апостол Георги през моята опитност и моето сърце.
Надявам се да помислиш върху възможността да си видял едностранчиво нещата и да не си бил прав в отношението и думите си за моя духовен баща!
Все пак- дори да държиш на правото си да имаш своето си мнение-ОК, но, моля те, имай си го за себе си!
Когато пишеш неща в публичното пространство, съобразявай се че има и друга гледна точка, както и че ти нямаш моралното право да бъдеш съдник над човек, който дори не познаваш, а още повече над служител на Бог и служението му.
Можеш ли да заложиш вечния си живот, че съдът ти над ап.Георги е абсолютната истина, че е справедлив и е съдът на Бог?!!
Ами ако не е?!!
Как ще се оправдаеш пред Бог, ако този човек НАИСТИНА е служител според Божието сърце и е изпратен от Него?

URAGANNNN каза...

Здрасти, Гери!

Пиша в този блог защото ме поканиха, а не защото съм разочарован от Бакалов, ако си чела внимателно мойте "огорчени" творби, сигурно забелязваш че визирам друг тип хора, различни от Бакалов-същите онези които са го плюли, както сама казваш.

Навремето- 1996 също съм бил изграждан чрез неговото служение-касетите с проповеди и свидетелства от личния му живот, които ми изясниха много неща относно позицията ми в Бога.

Всеки вярващ расте обаче-кой накриво кой не толкоз накриво, еми пораснах и разбрах че има и фалшиви доктрини(които работят в живота на тези които ги прилагат) разпространявани чрез хамериканските теологични автори.

Наложи се Бог да ме отрезвява около 4 години от такива илюзии и основно от петдесятния манталитет който ми беше набиван в името на Бог.

Не съм член на никоя църква-официално съм отлъчен от ЕПЦто в Казанлък за лъжеучения и други "страшни" грехове:)

Не наблягай на таланта ми-аз си аматьор поет и залагам на съдържанието-формата определено куца,
също тъй не си права за огорчението-нямам такова, нито съм бил наранен та да пропиша такива неща-това правя с ясната съвест че има неща в духовния свят които трябва да се разбият, за да не затъмняват умовете на вярващите със клишелогии и осъждение!

Стоименов не го познавам и не знам неговата история и защо заема тази позиция-ти познаваш ли го? Явно има причина...

На мен ми е все едно кой е или кой не Бакалов или който и да било друг авторитет-черното е черно и бялото бяло!

Имейла ми го знаеш-ако искаш пиши там. Скайпа мие : u-nnnn
Чао и благодаря за коментара!

Станимир

URAGANNNN каза...

Мога да заложа вечния си живот че съдът ми е с чисти мотиви и нямам скрити цели, а относно "абсолютната истина" такава няма-както казва и Павел-отчассти знаем и отчасти пророкуваме, приемай съда ми като чисто мой, за да не се скверни Божието Име от човешката ми недостатъчност.


Защо ние вярващите не приемаме думите на Исус в евангелията, които е говорил за фарисеите, за себе си?

Защото сме с привилегии.... а фарисеите-те са онези там, другите.

Защото сме плътски:))))))))))))))))) и има нужда да умрем за себе си и да порастнем.........

Имам всякакво право да кажа каквото смятам за правилно или неправилно, не понасям овце, които просто симпатизират, защото това е тяхното си нещо и са пристрастни.

Авторитети има, трябва да ги разпознаваш без да се обезличаваш, за да можеш при нужда да ги скастриш?

То прочее, можеш ли да скастриш Бакалов без да му спестяваш?

Питам те за да си направиш малък тест, а не за да го обвинявам.

Анонимен каза...

Здравей пак!
За това дали мога да скастря апостол Георги- ами, нито имам нужда да го правя, нито желание.Той и другите ми лидери са и мои много добри приятели, с които мислим по еднакъв начин- това, което апостол Георги говори като слово, както и начинът му на живот, по-скоро ме вдъхновяват и правят мечтите ми по-големи,смели и достижими.
Иначе определено имам пълната свобода да кажа пред тях ВСИЧКО, което мисля в прав текст, и изобщо не се притеснявам, че може да ме отхвърлят по някакъв начин, ако не говоря "удобничко"..Те самите не правят подобни компромиси.
Колкото за правото ти да кажеш всичко, което мислиш, да, Конституцията на БГ ти дава това право, но според мен Словото е преди Конституцията, а то ни забранява да хулим когото и да е, особено служители.Дори и те да са наистина пародия на това, което трябва да бъдат, никога не мога да забравя, че не са МОИ служители- а на Бог, така че-Той е шефът, Той има властта да ги съди, понеже е дал живота си за тях.
Разбира се, Словото говори и за случаи, в които трябва да бъде изобличен някой, когато става дума за конкретен грях и задължително да има свидетели.
Когато бях спасена от няколко месеца, както ти казах, ми се наложи да се сблъскам с "църквианството".Бяхме обвинени-аз и мои приятели, че разнасяме фалшиви учения, ние пък се опитвахме да "изобличаваме" п-ра си, едва ли не показвайки пред други хора, че не е прав за неща..
В крайна сметка ние си тръгнахме от онази църква, а от амвона бяхме обявени за лъже-ученици и лъже-пророци..
Тогава щях да зарежа всичко, но Бог ме заведе в Прелом.
След няколко години вече виждах нещата по-различно, бях пораснала и осъзнавах, че и да сме били прави до някъде в обвиненията си към онзи п-р, това да го "изобличаваме" и да говорим против него пред хора ИЗОБЩО не е било наред, не е било наша работа да го правим. разбира се и той беше направил прибързани неща, и наговорил неща, които не е трябвало, но както и ти казваш- хора сме..Бог ни предизвика да му простим и да се покаем за отношението си..След тези няколко години можех да видя колко е променен този п-р, както бяхме и ние и да осъзная фактора младост, неопитност и..порастване.Когато ние хулехме този човек, той беше п-р от около 1год. и църквата я имаше от толкова време..
В момента мога спокойно да кажа, че Бог изцели взаимоотношенията ни с него, с църквата там и че това е благословение за нас.Не, че бих се върнала там, не, сега аз имам дом, където принадлежа,и за където съм създадена.Ако бих опитала да бъда част от онази църква, сигурно не би се получило, просто защото моят дом е тук, моят характер пасва тук, съдбата ми е свързана с точно тези хора, но това не означава че не можем да работим за една кауза заедно с онази църква.Не мисля, че трябва да сме еднакви, за да работим заедно за Царството.
Това с порастването е и което ме кара да вярвам на апостол Георги- той е човек,който не е спрял да се променя, човек, който няма проблем да обърне посоката, когато види че нещо не е съвсем ок, дори и да предизвика дюдюкане от разни коментатори.
Така е- всички сме хора, в плът сме и няма шанс първо да станем съвършени, после да служим на Бог.
И Бог няма проблем с това!Той все пак работи основно чрез хора- колкото и да са несъвършени.Въпросът е не да са перфектни, а просто да са готови да следват Бог и да Му позволят да ги променя колкото трябва-и то през целия им живот.
И след като не визираш в произведенията си точно апостол Георги, защо прие да публикуваш точно в сайт, който е създаден специално, за да плюе по него(макар и да пръска слюнка и по мн. други)???
Колкото до г-н 100000-именов, не, не го познавам лично, просто се информирах за него в опита си да разбера това абсолютно дивиантно негово поведение, подтикнало го да създаде този блог.В крайна сметка, никой от вас тримата не познава лично апостол Георги, ама държите, че имате право да "си кажете мнението",нали?!

Анонимен каза...

Относно несъвършенствата ни като хора, каквито са и всички служители,все пак, и дали трябва да служим преди да станем 100% перфектни, та разни коментатори да няма за какво да се хванат, ето какво казва апостол Павел:
Филипяни 3:12

„...не че съм сполучил вече, или че съм станал вече съвършен;

но гоня дано уловя това, за което и аз бях уловен от Христос...”

URAGANNNN каза...

Еми приех да публикувам тук, защото "бай гурувщината" не ми харесва, без значение чрез кого се шири, дали пастор, дали апостол, дали ченгета,
а стария лаф че Божии служители не можеш да "съдиш" тоест да си казваш мнението било то и доста отрицателно, та този лаф не ми го пробутвай:)

Попрочети малко притчи Соломонови:) там да видиш че е важно да се разсъждава, отсъжда и тнт неща свързани с правосъдие, което ще рече че ако аз виждам нещо криво ,няма да си мълча за да ти покрия теорията за несъденето.

Разбирам допуснатите грешки в съденето и изобличаването ви на пастора и неговото хулене-тва си е плътско и нормално за нас, хората, затва и треа да умираме за себе си.

Скастрянето не значи да кажеш всичко, без страх че може да те отхвърлят, скастрянето показва дали имаш смелост да скастриш авторитета от който малко или много зависи живота ти.

При Бакалов съм бил на 2 конференции-мисля че бяха 1997-за бащинството и другата беше 2000 или 2001-имаше там някакви вехти(напреднала възраст) апостоли от Германия. Лично не го познавам де:)
Те не са твои служители, но на Бог но служат на теб:)

и накрая твоето мнение не се брои, щото Словото може да се извърти в тяхна полза...


Щом там е дома ти, расти, усъвършенствай се:)

Моята работа е друга:) и мен ме плюят, ама си я работя:)))))))

Някои са поставени да плюят, някои па да им натрият плюнките по носовете:)

Всеки казва че е прав и че Бог му говори, всеки се хвали с Божието действие в живота си и тнт.

Еми нека - хора сме уж от едно семейство, но като братя и сестри не се държим, някои се правят на бащи на лели на чичовци, то Един Е бащата ама нейсе........

sveteca777 каза...

zdravei Geri.
iskam da ti kaja 4e tvoiat apostol bakalov be6e moi pastor mnogo dulgi godini i sigurno me znae6 koi sum ako me vidi6 ili te vidia.
no iskam da ti kaja 4e poneje sum bil blizko do bakalov i sum vidial mnogo ne6ta li4no s o4ite si iskam da ti kaja 4e toi nee tova na koeto si pravi i propoviadva za sujalenie az mu viarvax mnogo i vseki put premul4avax mnogo ne6ta no mojebi e vreme da iziavia vsi4ko na iave i da ne mul4a za ni6to za6toto li4no Bog mi razkriva6e mnogo ne6ta i li4no liderite na molitveni subrania kato zapo4vax da se molia za ne6tata koito Bog mi govore6e me spiraxa da se molia bez nikakva pri4ina obiasni mi za6to go pravexa ??????????
za6to bakalov zamina spe6no za amerika i sega spe6no se vru6ta ????????
6teti kaja ako ti ne mi kaje6 ne se pritesniavai :)