събота, ноември 03, 2007

Бай Гуро в чистилището

Бай Гуро попаднал в чистилището. Първият кръг се състоял в следното: Бай Гуро влиза в нещо като сауна – чисто гол, само по една хавлия през слабините сяда на проста дървена скамейка и пред очите му минават на бавен кадър несмъртните грехове, които е направил. Човекът почва да се поти. Пред очите му минават всички извинения и оправдания, с които е заглушавал гласа на съвестта. Горещината става нетърпима. Бай Гуро е на мъки, но няма ни капчица вода. Причернява пред очите му... Внезапно усеща как грижливи, но силни ръце го грабват и пренасят в в малък басейн с прохладна, освежаваща вода. Нашият герой събира силите си, почва да се оглежда и вижда в единия край на басейна един младеж, който плаче. Бай Гуро го пита: „Ти кой си, и защо плачеш?” Младежът отговаря: „Аз съм Лъжливото овчарче, и плача, защото многократно си правих майтап с хората. Още плача, и то горко плача, защото съжалявам за делата си. А ти кой си, и защо си се ухилил нашироко?” Бай Гуро гордо отговорил: „Аз съм Гуро Болгарски – аз разправях на хората, че съм овчар и гоня вълците. На овците казвах, че им давам добра храна и ги водя на безопасни места. Обаче, в действителност си пиех кафето и разтягах локуми. А сега се смея, защото не съжалявам за нищо” (вижте постинга от 02/09/2006).

3 коментара:

Анонимен каза...

поне да имаше някаква художествена стйност...
ама няма!!!!!
Не че нещо в този блог подсказва, че би могло да се намери нещо стойностно тук, ама а де?!
Само внимавайте с творческите напъни, че с толкова злоба, критикарство и жлъч, съчетано с направо невероятното бездарие, току виж сте се попресилили с напъните и...знае ли човек?
Може да проверите историйката си на място, ама като главен герой...

Анонимен каза...

Много тъпо!!!

Mitko Todor-off каза...

Благодаря за мнението, г-це/ г-жа Гергана.

Напълно съм съгласен с вас - художествената стойност на Бай-Гуровските историйки, к/о аз публикувам, е почти никаква. 1-во, защото аз съм простак и бездарен. 2-ро, защото делата и думите на прототипът на Бай-Гуро, които аз описвам, са доста не - възвишени. И 3-то: карикатурата като жанр няма много почитатели сред любителите на "високата" култура. Ето, ако отидете в Лувъра, няма да видите карикатури наредени сред шедьоврите. Нито пък някой ще купи карикатура за милион и повече евро.

Ако искате нещо с висока художествена стойност - моля четете творбите на Станимир - Ураган; и то не само тези публикувани тук, но и на поетичните му блогове.