събота, юни 30, 2007

Да бистрим политиката


Настанявайте се по масите и грабвайте халбите. Ще бистрим политиката.

Политиката, в смисъл, какво апостол-пастор-каквото-и-да-беше-другото Георги Бакалов има като алтернатива за политиката. Той не е доволен от сегашната политика, ясно е. Не само той, ами и Ангел Ангелов не е доволен от политиката, и от Системата. (Не знам кой е Ангел Ангелов, но се утешавам от мисълта, че и той не знае кой е Стоимен Стоименов.) Ангелов казва, че те смятат да са първите, които ще борят големия хищен октопод. Внушително и романтично. Като в „Беоулф”.

Та в първото ми въобще влизане в Кафе Реформация реших да попитам: „А каква е вашата алтернатива на сегашната система? Имате ли нещо конкретно да го прочетем?” На мен тези въпроси ми се струват нормални, логични и закономерни. И наистина, лично Бакалов ме похвали, че въпросът ми е „много добър”! И каза, че работели да дадат нещо по-конкретно. И ми даде уеб-сайт, на който мога да отида да видя как наистина работят.

Отидох. Няма да описвам впечатленията си, ще ви оставя вие самите да отидете и сами да видите какъв усилен труд пада: http://www.politicalmavericks.com/. Много е важно да се запознаете с материалите преди да се нахвърляте върху Бакалов или други съавтори.

Бакалов също ме увери, че той е част от едно „ние” (каквото и да означава това – забележката е на Бакалов), което бавно и методично работи да даде „реална алтернатива” на здравомислещата част от обществото, и то не просто политическо устройство, но и цялостен мироглед. От това се нуждаело нашето поколение, според Бакалов. Сега, аз вероятно не съм от здравомислещата част, защото ми се струва, че тук има противоречие. Ако нашето поколение се нуждае от нещо, Бакалов и неговото „ние” най-добре да побързат, не е ли така? Каква е ползата за нашето поколение от „реална алтернатива”, която ще ни бъде дадена твърде късно, за да изучим и да я приложим на практика? И попитах Бакалов дали случайно не знае за някои други, които не са чак толкова бавни и методични. Докато чакаме Бакалов, да се опитаме да приложим нещо друго.

Бакалов ме попита дали имам предвид конкретни хора с алтернативи. Ха де! Той е апостолът, той е пасторът, той е още нещо си, той знае от какво има нужда нашето поколение, а пък аз трябва да му казвам дали няма други реални алтернативи! Започнал е бавна и методична работа, пък даже не е проверил дали някой друг не я е свършил тази работа вече. Може да се окаже, че през всичките тези години е преоткривал колелото, знае ли? На мен, например, когато ми трябва бърз и удобен личен транспорт, не се опитвам да преоткривам колелото, двигателя с вътрешното горене, вулканизираната гума и CD-плейъра. Проверявам дали някой не ги е открил, и ако ги е открил и е произвел необходимото ми превозно средство, отивам и си го купувам. Но Бакалов не действа така. Той знае, че нашето поколение има нужда от нещо, и е решен бавно и методично да го открие, без значение дали вече е открито или не. И очаква здравомислещата част от човечеството да го вземе насериозно.

Хайде наздраве!

Няма коментари: